“Apu sóvárgó veséje vagyok…”

Aki látta a Harcosok klubja című filmet, az tudja miről beszélek. Aki meg nem látta az sürgősen nézze meg, mert picsán lesz rúgva. Hát hiába jártatom a számat, hogy értelmes filmeket tessék nézni? Na! Engedjük el a feszültséget, legyünk buddhisták…ma már úgyis belerúgtam mérgemben a beépített szekrénybe, amiért a cipős komód ajtaja rányílt a sarkamra. A cipős komódba nem rúghattam az új, rosszul esne ha véletlen szétbarmolnám ilyen hamar. De miért is vagyok apu sóvárgó veséje? Mert nyugati ember módjára mindig arra vágyom ami nincs. Például egy országúti kerékpárra. Ami drága. Nem kicsit. A középkategória árszínvonala olyan 300.000 Ft-nál kezdődik, de nyilván nincs szükségem ilyenre. Megelégszem egy alsó-középkategóriás vagy belépő szintű kerékpárral használtan 150-200.000 Ft-ért. De attól még sóvárogni lehet. Van pár kedvenc márkám, meg kedvenc típusom, amelyek nagyon tetszenek és ha netán valakitől kapnék rengeteg pénzt, vagy nyernék a lottón, akkor ezek közül választanék. Persze, ha lottót nyernék vehetnék felső kategóriás bringát is, de úgy gondolom az tényleg teljesen fölösleges azon a szinten amin én vagyok. Egy bizonyos árszint felett már nem ad akkora pluszt az a néhány százezer, mint amekkorát ad az alacsonyabb árkategóriában akár 50-60 ezer forint különbség.

Bianchi Intenso vagy Bianchi Niron7

A Bianchi márka talán az olasz kerékpárok közül a legismertebb (de közel sem a legdrágább). Az átlag felhasználóknak feltűnhet, hogy egy belépő szintű felszereltséggel büszkélkedő Bianchi modell is jócskán drágább, mint a szög ugyanilyen alkatrészekkel szerelt egyéb márkás társai. Mégis ez az úgynevezett Celeste szín annyira bejövős, hogy ha lottót nyernék, biztos, hogy egy Bianchi bringára esne a választásom. Azonban semmi egyéb esetben nem tenném, bármennyire is tetszik.

bianchi

A felső képen látható Intenso modell a felső-közép kategóriát képviseli, 10 sebességes Ultegra szettel van szerelve és 759.900 Ft-ért lehet megvásárolni raktárról a Bringabázis oldalán. Ugyanitt az alsó Nirone7, Tiagra alkatrészekkel “mindössze” 399.900 Ft, ami csupán az alsó-középkategóriára elég. Hozzáteszem, a kettő közül csak az Intenso büszkélkedhet karbon vázzal, a Nirone7 még – hiába az átlag ember számára drágának tűnő ár – alumíniumból van.

Specialized Rubaix SL4

A Bianchi után a második szerelmem a Specialized manufaktúra. Jelenleg is eme márkajelzés alatt gördül a bringám, egy 2009-es Hardrock XC személyében. Ha sikerülne egy jó Allez-t megfogni 54-es méretben használtan, az maga lenne a földi paradicsom. Viszont most a sóvárgásról szól a fáma, úgyhogy nézzük mi az, ami még beleférne a lelkiismeretembe egy lottónyeremény folyományaként:

specialized

Ugyan ez is “csak” Tiagra szintű váltó és hajtás-szettel rendelkezik, viszont az egész váz karbonból készült és az első- illetve a támvillába is belekerült a Specialized egyedi rezgéselnyelő egysége. Így – dobpergés – 599.000 Ft-ért lehet megrendelni a gyártó weblapjáról.

Kis okítás a “tudatlanoknak”: a fent említett szettek nevei a Shimano által az országúti és cyclocross bringára készített váltó illetve hajtás-kör alkatrészeit jelölik. Ebbe beletartoznak a váltók, a fék-váltókarok, a lánc, fogaskoszorú és a hajtómű (hajtókar+lánctányérok). Jó esetben a fékek is. A Shimano alkatrészek minőségi sorrendje a következő:

Név Szint Egy teljes szett ára újonnan
Tourney “Felejtős” 30-40.000 Ft
Claris Belépő szint 50-70.000 Ft
Sora Belépő szint 80-90.000 Ft
Tiagra Alsó-közép kat. 110-130.000 Ft
105 Közép kat. 130-150.000 Ft
Ultegra Felső-közép kat. 190-250.000 Ft
Dura-Ace Csúcskategória 350-990.000 Ft (vagy még több)

A kis technikai kitekintés után evezzünk tovább vágyaim tengerén és lássuk a soron következő kétkerekű paripát!

Canyon Ultimate CF SL 9.0 WMN

Rengeteg remek márka van, mégis csak 1-2 gyártó bringái ragadják meg a figyelmem. Ez lehet geometria, lehet festés, vagy lehet bármi más eredménye. Jelen esetben a Canyon bringák festése és a matt fényezésben csillógóan kiemelkedő márkajelzés az ami megfogott. Tudom WMN…női…kuss!

canyon_bicikli

A fekete alapon az az élénk lila sáv valami elképesztően brutál-jól néz ki. Igaz nem olcsó a kicsike, de cserébe a teljes váz carbon és az alkatrészek is mind az Ultegra feliratot viselik. Legjobb tudomásom szerint nincs itthoni hivatalos forgalmazója, de a weboldalukról lehet Magyarországra is rendelni. A fenti modell “potom” 2199 ?-t kóstál (kb. 650 ezer Ft).

Focus Cayo AL Disc

A Focus márka a német kerékpárgyártás egyik csillaga. Az alábbi modell mondjuk nem kifejezetten országúti, ugyanis egy Cyclocross bicikli a lelkem. Épp ezért masszívabb, tárcsafékkel szerelt és némiképp drágább is. De olyan baromi jól néz ki…

focus_Cayo

Alumíniumból készült és 105-ös szett díszeleg a hajtás környékén, mégis 540 ezer forintot kóstál a focuskerekparbolt.hu oldalán. Cserébe nem lesz probléma ha néha lekanyarodunk a tökéletesre vasalt aszfaltról.

Na, de hogy ne csak a lottó-ra optimalizált vágyaimat osszam meg veletek, válogattam pár gépet a használt piacról is, amelyekkel bármikor meglephettek, ha épp nem tudjátok mire költeni a pénzetek.

254807_42015-ös Specialized Allez Sport, alumínium váz (Allez!), Sora szett, 54-es nyeregvázcső, 170-es hajtókarral (pont tökéletes méret), szinte új. Albertirsán parkol, 220-at kér érte a hirdető.

256288_2_6939Teljesen egyedi, matt feketére fújt alumínium vázas bringa, Claris szettel. CoffeeRide-os srác hirdeti, ez nekem elég garancia arra, hogy fasza minőség. A mérete 56-os, még éppen nem túl nagy és összesen 99.000 Ft-ot kérne érte a 11.kerületi tulaj.

Najó asszem még gyűjtenem kell egy picikét.