Nem megy a pina.hu

MMM = Mindent megelőző magánérdek. Ezt a kifejezést egy idősebb kollégától tanultam, mint a munkahelyi priorizálás legfőbb sarokkövét. Van úgy, hogy kritikus rendszerek állnak le órákra (például az ami az ügyfélkezelést, munkalapokat, számlákat kezeli) és kapunk talán 1-2 telefonhívást és/vagy e-mailt ez alatt a pár óra alatt, melyben jelzik, hogy nem igazán tudják használni a szolgáltatást. Ma reggel 7:00-kor (8-tól kezdődik a munkaidőm) már csörgött a mobilom és láttam, hogy benti szám villog a képernyőn. Nyilván nem veszem fel, nem vagyok bent, úgysem tudok segíteni. 7:10-kor ismét hallom a csengőhangom, majd 7:12-kor megint. És ez így ment egészen addig amíg be nem értem. Az asztali készülékemen 28 nem fogadott hívás várt, ami az elmúlt 1 órában keletkezett. Nem is nagyon kellett visszahívogatnom őket, mert a lelkesedés nem hagyott alább, 2-3 percenként jött egy hívás (volt hogy egyszerre kettő is). És belém hasított az isteni felismerés, hogy mi is az ami miatt az egész cég egy emberként pánikolt be és igyekezett jelezni a hibát: nincs internet. Jelzem, minden – a munkához szükséges – rendszer hibátlanul működött (az online rendszerek is), csak és kizárólag ha weboldalakat szeretett volna valaki nézegetni böngészőből, arra nem volt lehetősége. Most már értem, hogy miért látok hónapról hónapra 17-20 GB-os adatforgalmat egy-egy kollégánál munkaidőben…