Apuuuuu, a szerelő bácsi miért eszi a vattát?

Mások szarakodásán csámcsogni roppant mód kielégítő tevékenység, mert ezzel az ember elterelheti a figyelmet saját hibáinak meglétéről. Bűnös vagyok bevallom, hiszen az adminisztrációs képességeim hagynak kivetni valót maguk után. Ezt a történetet mégiscsak el kell mesélnem (hogy valamivel magamba fojtsam a csapból is ömlő pisilős témát, amiről hetekig tudnék beszélni). Van egy nagy multi cég, aki többek között asztali számítógépeket is gyárt és történetesen, az én cégem ahol dolgozom szerződésben áll velük, tehát az összes eszközünk tőlük származik. Előfordul alkalomadtán, hogy némelik meghibásodik és ilyenkor természetesen ezekre érvényesíthető a garancia. Ráadásul azt még hadd tegyem hozzá, hogy rendszerint direkt “next-business-day” szerződést kötünk, ami annyit jelent, hogy a bejelentést követő munkanap már ugraniuk is kell a problémára. Lássuk ehhez képest mi történt:

Alig egy éve üzemben lévő számítógép meghibásodik (nem kapcsol be egyáltalán), bejelentést megtesszük, másnap kijönnek. Szerelő csóka hozott magával egy alaplapot, belerakta, nem működik. Konklúzió: ez az alaplap amit hozott az is döglött, úgyhogy hoz másikat másnap. Ez meg is történik, de azzal sem megy….”ejej….akkor nem tudom mi lehet a hiba, ha az alaplap csere nem oldja meg”…gondolja túlképzett szakemberünk: ezt a hibajelenséget sajnos továbbítanunk kell az anyacég központjába és nagyobb tudású szakembereket kell bevonnunk külföldről (nem hazudok, erről még hivatalos levelet is küldtek).

Eltellik 1 hét.

Eltellik még egy hét.

Na mondom, akkor már csak rájuk telefonálok, hogy mi azért még nem mondtunk le teljesen arról a masináról, kitartóan várjuk a segítséget. Válasz: Sajnos még a külföldi kollégák nem találtak megoldást. Ezen annyira nem csodálkoztam, mivel a kérdéses eszközhöz senki nem nyúlt azóta, azt meg kétlem hogy téren és időn keresztül diagnosztizálják mint a Gyurcsók. No mindegy, kértem egy visszahívást másnapra, hogy valami előrelépés legyen most már.

Eltellik 1 hét.

Nem várom meg a következőt, ismét telefonálok. Ismét felteszem a kérdést mostmár kevésbé türelmesen, hogy mégis mi a zsíroskenyér mindenit tökölnek? Hát az van, hogy azt állapították meg (az ujjuk szopkodásával, vagy mégis eljárással?), hogy a processzor a rossz, de annak az alkatrésznek, nincs rendelési száma a rendszerben és ezért nem tudnak hozni. Itt egy pár perces áramkimaradás volt, leakadt a gépszíj, elszakad a pumpa…mondom mivan? Nem érdekelnek az aszteroidák (az adminisztrációs problémáik), az űrhajót akarom (a számítógépet akarom) és nem kifogásokat! Kértem panaszkezelő nénit, elmondtam a fenti történtet az elejétől, mondja küldjem el nekik a munkalapokat, amit eddig otthagytak a szervizesek, meg a számlát amivel igazolom a vásárlást. Elmész te a seggem partjára nyaralni, jól van elküldöm tücsköm bogaram. Kész.

Két nap múlva jön a telefon, aszondja: kellene nekik a processzor pontos típusa, mert nem látják milyen processzor van a gépben (akkor honnan tudják egyáltalán, hogy nincs rendelési száma, meg még mindig nem értem, miért gondolják, hogy az a rossz….na mindegy). Nyilván nem fogom szétszedni a procihűtőt, meg letörölgetni róla a trutyit, mivel garanciális gépről van szó, ha szét akarják baszni, jöjjenek azt basszák szét ők. Úgyhogy főnököm udvariasan (vagy nem) megkérte őket, hogy menjenek azt nézzék meg. Így is történt, tök jó sínen van az ügy.

Következő héten újabb telefon, ezúttal már a helyszínről hív egyik kollégám: itt van a mérnök úr….de baj van. Na drága galambom, csiripeljed mi a probléma. Hát az volt, hogy a csóka hozott minden alkatrészt, de nem oldotta meg a problémát, úgyhogy arra gondolt, próbáljuk ki egy olyan alaplappal és táppal, ami tuti hogy működik (= üzemben van és használják). Fogták hát az egyik raktáros gépet, szétszedték, beszerelték a rossz gépbe és láss csodát….nem megy. Jó legalább megpróbáltuk…rakjuk vissza…baszki mostmár ez sem megy. Well done uraim, well done.

És itt tartunk most. Tehát összegezve: van egy 1 napos határidejű garanciális gépünk ami tönkremegy, majd nem sikerül megcsinálniuk (sőt kideríteniük mi a hiba) 1 hónap alatt, de azért tönkretesznek még egy gépet (ami a miénk).

hp szerviz vélemény kritika