Szerencsi “ápdét” edzés

Egészen új edzés-motivációs keretrendszert fejlesztettem ki, alapvetően úszáshoz, de elképzelhető, hogy más sportoknál is hatékonyan alkalmazható. A módszer lényege a biológiai szükségletek illogikus és nem szükségszerű összehangolása az edzésperiódussal. Amikor ugyanis a gyűrűs izmok megfeszülni kényszerülnek, beindul az adrenalin termelés ami köztudottan emeli a teljesítményt. Sajnos a módszer csak rövid távon alkalmazható, hosszú távú hatásait “környezetvédelmi” okokból nem vizsgáltam. A teszteredmények során megállapításra került, hogy 4 deciliter kakaó elfogyasztása fél-egy órával az edzés előtt erőteljesen ingerli a már említett gyűrűs izmokat és a velük kapcsolatban lévő simaizomrendszert. Ezzel – hogy pontos mérési adatokat közöljek – a másfél kilométeres edzéstáv utolsó 50 méterén jelentős teljesítménybeli javulást értem el. A technika hátránya, hogy ezután az 50 méter után sajnos annyira megterhelődik a szervezet, hogy kényszerpihenőt kell tartani, a simaizmok ellazulása érdekében. Ezt minden esetben megelőzheti egy közepesen rövid távú sprint, ami természetesen további plusz pontokat ad edzésünk hatékonyságához…