Milliók a lábam között

Nahát, vannak azért előnyei is annak, ha az ember egy olyan cégnél dolgozik, ami alapvetően prémium kategóriás termékeket is gyárt, ráadásul azok közül is olyanokat, ami még közel is áll az esztétikai preferencia rendszeremhez. Egyrészt itt a “repiajándékok” kicsit minőségibb cuccok (nem műanyag golyóstollak), amihez néha-néha még mi egyszerű földi halandók is hozzájutunk, egy-egy rendezvényről megmaradt darab kapcsán. Másrészt még ha nem is vihetem haza ingyen, de egy pár perc erejéig ki próbálhatok olyan high-tech alkotásokat, mint például a Porsche Bike RS.

Első benyomásra azt sugallja ez a kis kellemes szürke-kék színben tündöklő harapós külsejű gépállat, hogy “vegyél meg, vegyél meg, kellek neked”. Aztán amikor az ember szembesül azzal a ténnyel, hogy a bringa árából vehetnék egy nem is olyan rossz új autót (mondjuk egy Skoda Fabia-t), vagy egy elég jó használtat, akkor már kezd picit halkulni ez a néma suttogás. A szerkezet ára 2,7 millió jó magyar forint. Hagyok egy kis szünetet…Igen, annyi. El is gondolkodtam egy pillanatra, hogy ha most eltaknyolnék és picit megkarcolódna a váz, akkor vajon mennyire lennének megilletődve itt a szalon dolgozói.

Az első ami feltűnt ennyi pénzért az a villa. Nyilván a súlyeloszlás miatt nem tettek rá első teleszkópot, így az egész bicikli egy picivel több mint 8 kg-ot nyom mindenestül (19 font a súlya = kb. 8,61 kg) többek között a karbon váznak köszönhetően. Én amikor megemeltem olyan 5 kg-ra tippeltem, mint tehát később kiderült alábecsültem, de megvan az oka, hogy miért: A felső vázcső alá helyezve a mutató ujjamat tökéletesen egyensúlyban tartva meg lehet emelni a gépet. A teljes hajtóműrendszer a fogaskoszorútól kezdve a hajtóműn át a váltókig minden Shimano XTR, ami azért már magában 3-400 ezer forintot kitesz, ezt elismerem.

porsche kerékpár pedál porsche kerékpár hajtómű váltó lánc porsche kerékpár pedál

A pedál gyönyörű metál fényezést kapott a Porsche hivatalos Aqua Blue színében pompázik, csak úgy mint a többi kiegészítő alkatrész. Egyébként egy egészen apró patent-pedálról van szó, amiről nekem személy szerint nem derült ki, hogy Shimano-e, vagy venni kell csillió pénzért Porsche cipőt is. Egyébként a vizuális megjelenéséről csak jót tudok elmondani, a grafitszürke/aqua-blue kombó olyan hatásos mint a borsos lecsó csiliszósszal hasmenés idején. A ritkított küllős megoldás külön jót tesz az összhatásnak, nem tudom miért, de masszívabbnak tűnik tőle a gép (holott logikusan pont fordítva kéne lennie). Természetesen minden lehetséges helyen premier plánban ott virít a cég emblémája vagy a védjeggyé vált Porsche felirat.

porsche kerékpár kormány bicikli fékkar porsche kerékpár féktárcsa porsche kerékpárváz merev villa

A cangán van valamilyen lopásgátló rendszer is, ezt nem tudtam kideríteni, hogy mégis hogyan működik egy 8 kilós szerkezet esetében. Sajnos tárcsafékből csak bovdenesre tellett a gép áráért, a hidraulikus nyilván nem fért bele a 2,7 millió forintba. A kerekek kialakítása és a villa hiánya is arra enged következtetni, hogy alapvetően aszfalton való használatra termett a kicsike, több mint valószínű, hogy nem lenne hosszú életű egy komolyabb sziklás terepen. Összességében nézve ez egy jó kerékpár aminek kurva kényelmetlen a nyerge és ha nem lenne rajta a Porsche logó olyan milla környékén állna meg. Így egy picivel több anyagi vonzata van annak, ha valaki ilyennel szeretne nyáron velünk túrázni. A masina (és kistestvére a Porsche Bike S) megtekinthető a Porsche Centrum Budapest szalonjában, a Szerémi úton. Végezetül itt van pár kép amit én csináltam telóval. A minőségért nem vállalok felelősséget:)

porsche bicikli centrum szürke porsche bicaj schwalbe gumi

porsche bicaj felirat
porsche bicaj hajtómű porsche shimano xtr hajtókar porsche bicaj egy panamera tetején budapest