Sok sok kicsi matekzseni

Legalább a 30. olyan facebook posztot találom, ahol egy matematikai kifejezés értékére kérdez rá az alkotó és a kommentekben, eredményekben, megosztásokban szignifikáns többségben vannak azok a fasztarisznyák, akik képtelenek voltak megtanulni általános iskola 3-4. osztályában, hogy mi a műveletek sorrendje. Ugyanis ezen kérdések nagyrésze olyan alapvetésekre kérdez rá, mint hogy mennyi 1+1+1+1+1×0. A helyes eredmény természetesen 4 és semmiképpen sem nulla. Egyébként megjegyzem, hogy ennél sokkal bonyolultabb feladatok hibás megoldását látván is fel tudom húzni magam, ezért nem voltam jó sose korrepetálásra. Itt inkább csak az döbbent meg, hogy ezek az emberek egyrészt miképpen érettségiztek le, vagy épp fognak leérettségizni, minthogy nagy részük 15-30 éves korosztály. Aki még most is el akar kezdeni vitatkozni annak leírnám a megoldás részletes indoklását, figyelj:

A matematikai alapműveletek csoportja négy tagot számlál: összeadás, kivonás, szorzás, osztás. Ezeknek a műveleteknek van egy elfogadott prioritása, ami úgy néz ki, hogy először megoldjuk a szorzást és az osztást (balról jobbra haladva), majd a kapott eredményeket behelyettesítve, elvégezzük az összevonásokat. Ez alól kivétel ha van zárójel, először mindig a zárójelben lévő műveleteket oldjuk meg. Tehát ennek fényében a fenti példa megoldása: 1+1+1+1+1×0=1+1+1+1+0=4. Aki nem hiszi járjon utána. Ja és tényleg harmadikos anyag, rákerestem közben.