A piros lámpa elmélet

Mindig megfogadom, hogy nem fogok több politikai témájú bejegyzést írni, de sajnos mindig elpattan valami és ilyenkor nem tudom visszafogni a kiömlő fostengert. A kutyám már megette mondjuk a nemzeti konzultációt, ezzel is kinyilvánítva véleményét a kormány áldásos munkája tekintetében, de voltak benne olyan kérdések amire szívesen válaszoltam volna. Mindössze azért nem tettem, mert nem akartam megadni azt az örömet kedves Viktorunknak, hogy megadom a személyes adataimat és nyíltan kritizálom a politikájukat, mert ahogy itt a dolgok haladnak, nem tartom elképzelhetetlennek, hogy később még a szopott fasz rosszabbik oldalára kerülnek némelyek, akik nem megfelelő válasszal feleltek.

piros lámpa elmélet troll dad pénz

Minden kormány alatt előkerül a minimálbér kérdése és emelik, emelik de minek? Jó nyilván túl alacsony az árszínvonalhoz képest, de nem ez a fő probléma. És tulajdonképpen nem is a kormánnyal van a legnagyobb baj ebből az aspektusból, hanem a már sokat emlegetett, már-már közhellyé…sztereotípiává avanzsáló magyar mentalitás az ok. Nagyon leegyszerűsítve a piros lámpa elmélettel tudnám bemutatni a dolgot, amelyet már több beszélgetésben is felhasználtam mint szemléltető eszköz. Mindenki tudja ugyebár, hogy a lámpával ellátott közúti kereszteződésbe akkor szabad csak behajtani, ha biztosak vagyunk benne, hogy a lámpa pirosra váltásáig el is tudjuk azt hagyni. Aki nem tudja az szégyellje magát. Ennyit a KRESZ gyorstalpalóról. Szóval ehhez képest mi is van a gyakorlatban? Mindenki igyekszik minél hamarabb átjutni, ezért még a sárga jelzésen is simán áthajt egészen a kereszteződés közepéig, ahol a már előtte pofátlanul álldogáló másik pöcsköszörűtől nem tud tovább menni. Közben vált a lámpa és a keresztben haladók ugyanúgy beállnak, mert ugye ott áll emberünk és még nem találták ki a teleportálást. Így a lámpa váltogathat ide-oda kedvesen, de a forgalom centinként fog haladni. Persze erre az az indok, hogy azért hajt be, mert ha nem hajtana be, akkor a másik állna be keresztbe és akkor soha nem jutna át. De a másiknak is ugyanez az érve. Tehát, ha mindenki betartaná azt, hogy csak akkor hajt át, amikor át tud, sokkal dinamikusabban lehetne haladni és nem lennének 20 perces dugók a kereszteződésekben.

Ez persze nagyon sarkított leegyszerűsítése a bérpolitika magyarázatának, de ott is ez a helyzet. Ha minden munkáltató minden dolgozóját bejelentené egyik napról a másikra arra a bérre, amit valójában kifizet neki, az hirtelen akkora lökést adna az adóbevételeknek, amit aztán a gazdaság élénkítésére lehetne fordítani, ha nem lopnák el a 90%-át a jó magyar politikusok, hogy az egész “nem éri meg” biznisz értelmét veszítené. Persze amíg egy évben háromszor egymás után felújítják ugyanazt a 300 méteres útszakaszt, alkalmanként 3 milliárd forintból..addig nincs miről beszélni. Istenem 3 milliárd forintért én egyedül leaszfaltozok 300 métert mégy úgy is hogy én magam szarom az aszfaltot. Meg mi a nyavajának nekünk Debrecenbe állami pénzből stadion? Felejtsük már el ezt a foci szarságot is. Egyszer jók voltunk, elmúlt. Majd ha megint jók leszünk akkor lehet bele pénzt áldozni, addig tessék támogatni az olyan sportágakat, amikben jelenleg jók vagyunk (lásd vízilabda, úszás, vívás, snowboard, kajak-kenu, öttusa…és még sorolhatnám). Igen, vannak világbajnok freestyle snowboardosaink, mielőtt valaki elkezd hőbörögni! Az meg már csak a tejszínhab a kuki hegyén, hogy az oktatási rendszert milyen mértékben akarják központosítani…királyság lesz itt én megmondtam…

piros lámpa elmélet barney true story